perjantai 25. elokuuta 2017

Yhteenveto summer bucket lististä


Kesä on käytännössä jo taputeltu kasaan. Mun mielestä se on hiukan surullista, sillä kesä on mun suosikki vuodenaika. Nyt onkin hyvä hetki tarkastella mennyttä kesää ja tsekata mitä tuli tehtyä ja mitä ei. Alla mainitut jutut ovat olleet vain pohdintoja siitä, mitä kesä voisi tuoda tullessaan. Tärkeintä on kuitenkin muistaa, että suorittaminen on pahasta ja kesät ovat rentoutumista varten. Yllätykseksi sain kuitenkin toteutettua lähes jokaisen suunnitelmani!

Syödä torikauppiailta ostettuja herneitä. 
En syönyt koko kesänä herneitä. Ne olivat melko hintavia ja loppujen lopuksi mun ei tehnyt niitä edes mieli. Sen sijaan poimin itse mustikoita ja vadelmia, nams!

Lukea ainakin 2 kirjaa. 
Kirjat luin vasta elokuun aikana. Tutustuin Sofi Oksasen Puhdistus romaaniin sekä Elisa Hauhion, Satu Paakkalan ja Jari Sadinmäen kirjoittamaan Suru kirjaan. Molemmat olivat mielestäni mielenkiintoisia ja lukemisen arvoisia. Etenkin voisin suositella tuota Puhdistusta!



Herkutella jäätelöllä ja kylmällä limsalla.
Jätskiä (lähinnä mehujäitä) oon maiskotellut kohtuudella, vaikka raskauden aikana mulla on kehkeytynyt niihin himo. Limsojen juontia oon myös vähentänyt, mutta kyllä edelleenkin lämpimän kesäpäivän kruunaa jääkaappikylmä cokis! Limsoja oon pyrkinyt välttämään, koska ne aiheuttaa mulla ihan kamalaa närästystä. Vaakakupissa painaa myös limsojen terveyshaitat, jotka erityisesti kohdistuvat purukalustoon.

Ottaa rennosti. 
Muuta en varmaan oo tehnytkään koko kesänä. Päivät on rakentuneet pitkälti samankaltaisella kaavalla; sängyllä/sohvalla makoilulla sekä nukkumisella.

Nauttia raskauden loppumetreistä. 
Raskaus on aikaa, jolloin kehoaan oppii arvostamaan ihan uudella tavalla. Masua on kiva silitellä ja ihmisetkin tarjoutuvat auttamaan ihan toisella tapaa. Välillä raskaudesta nauttiminen on kuitenkin koetuksella kipujen ja muuttuvan kehon vuoksi. Uskon kuitenkin, että tuota kumpua kerkeää tulemaan ikävä sitten, kun sitä ei enää ole.



Nuuhkia kesäyön hajuja sieraimiin. 
Kesän aikana tuli useampana yönä käveltyä ympäriinsä tätä uutta asuinaluetta. Lähiympäristö kerkesi tulemaan tutuksi ja monet upeat paikat tsekattua. Samalla sai haistella ihanaa kesäyön kosteutta.

Kuunnella sateen ropinaa tylsistymättä.
Etenkin tää elokuu on ollut melko sateinen. Välillä on tosin tullut kyllästyttyä jo sadesäihin, mutta sateen ääntä on ihan kiva kuunnella avonaisen ikkunan kautta. Sateen jälkeen luonto myös tuoksuu tosi hyvältä!

Käydä Korkeasaaressa ja Suomenlinnassa. 
Suomenlinnaan saakka me ei miesystävän kanssa päästy, mutta Korkeasaaressa vierailtiin kesän alussa. Vietettiin kiva päivä eläimiä tarkkaillessa ja Korkeasaaren istutuksia ihaillessa. Itse olin viimeksi käynyt tuolla ala-asteen tokalla, joten edellisestä käynnistä oli kerennyt vierähtää jo tovi. Reissun tunnelmia pääset kurkkaamaan tarkemmin blogitekstistä.



Juhlia isoveljen häitä. 
Hääpari vietti ikimuistoiset ja oman tyyliset juhlat. Rakkaus ja onnellisuus paistoivat niin vastanainneista kuin meistä juhlavieraistakin. Nämä häät olivat myös mulle ensimmäiset, aiemmin en ole ollut vieraana vastaavanlaisessa tilaisuudessa. Häähulinoita voit tsekata tästä.

Kuunnella kesäisiä soittolistoja.
Kesällä kuuntelin hävyttömän vähän musiikkia, etenkin kesäbiisejä. Onneksi mikään ei estä kuuntelemasta kesähittejä syksyn pimeinä päivinä.

Nauttia auringosta. 
Iloitsin aurinkoisista säistä ja lämpimistä päivistä. En kuitenkaan ottanut aurinkoa kertaakaan. Kuljin myös suurimmaksi osin pitkähihaisilla vaatteilla, joten ihoni ei ole juurikaan päivettynyt. Tämä on harmi, sillä pidän luonnollisesta rusketuksesta. Eipähän tullut ainakaan ikäviä rusketusrajoja...

Viimeistellä kodin valmiiksi lasta varten. 
Kesäkuun lopussa muutto Vantaalle mahdollistui kiireellisellä aikataululla ja päätettiin ottaa miesystävän kanssa vastaan 58 neliöinen kaksio. Koti on tällä hetkellä siinä kunnossa, että lapsi on tänne tervetullut. Pinnasänky ja hoitopöytä on kasattuina sekä lastenhoitotarvikkeet ja vaatteet odottavat käyttäjäänsä. Toki sisustuksessa on vielä puutteita, mutta ne piirteet eivät onneksi vaikuta pienen vauvan viihtyvyyteen millään tavoin. Muutosta voit lukea täältä ja täältä.



Tavata ystäviä. 
Kovin montaa kertaa en kavereita nähnyt, sillä aikataulut ja sairastelut olivat esteenä. Onneksi kerkesin näkemään parhaan ystäväni kuitenkin ennen kuin hän muutti viidensadan kilometrin päähän opiskelemaan. Myös muita tyyppejä tuli moikattua.

Pulahtaa luonnonveteen uimaan. 
Uiminen olisi ollut varmasti kivaa, mutta en raaskinut ostaa uutta uimapukua muutaman käyttökerran vuoksi. Muutenkin arkailen paljastella vartaloani ja mulle uima-asussa esiintyminen täysin vieraiden henkilöiden läsnäollessa on aika iso juttu. Lisäksi en vieraillut missään mökillä, missä olisi voinut polskutella nakuna. Ehkä sitten ensi vuonna!


Käydä kirpputoreilla. 
Tänä kesänä oon käynyt ihan superpaljon kirpputoreilla. Oon tehnyt hyviä lastenvaatelöytöjä edullisesti ja halvin ostamani body maksoi vain 5 senttiä! Lisäksi oon Talitintille ostellut vauvaikäisten leluja ja ihan perus lastenkirjoja. Mukaan on tarttunut myös muutama vaatelöytö ihan itselleni.

Kantaa kuvauskalustoa ahkerasti mukana. 
Yleensä aina ulos lähdettäessä mulla kulki kamera repussa/laukussa. Valitettavasti en vaan oikein tullut ottaneeksi mitään tilannekuvia eikä mulla riittänyt into lähteä ulos muuten vaan kuvailemaan. Lähes kaikki mun otokset on olleet semmoisia nopeita räpsäsyjä, jotka on otettu kävelyn lomassa.

Luoda blogiin uutta materiaalia. 
Etenkin elokuu on yllättänyt mut positiivisesti, sillä oon jaksanut päivitellä blogia melko ahkerasti. Nyt viime aikoina on vaan ollut pientä inspiraation puutetta, joten oon keskittynyt kirjoittamisen sijasta ihan muihin asioihin. Kesä- ja heinäkuu olivat sekavia muuton ja uupumuksen takia, joten luonnollisesti blogin päivittely jäi silloin toissijaiseksi. Onneksi pahimmat uupumisen oireet olen saanut selätettyä!

Hemmotella itseäni. 
Itseni hemmottelu rakentui lähinnä rennosta olemisesta, pitkistä suihkuista ja hyvästä ruoasta. Ostin myös itselleni muutamia vaatteita. Lasken sen hemmotteluksi, sillä nykyisin ostan juttuja vain Talitintille. Tein elokuun alussa myös postausta alennusmyyntien löydöistä.



Synnyttää maailman ihanimman pikkuihmisen. 
Tämän tekstin kirjoitushetkellä Talitintti ei ainakaan vielä ole syntynyt. Toki tässä on vielä muutama vuorokausi elokuuta jäljellä, joten ei ole kirkossa kuulutettua onko esikoinen elokuinen vai syyskuinen. Odotan jo innolla meidän ensitapaamista!

Melissa 

2 kommenttia:

  1. Aika hyvin säkin sait toteutettua sun listaa :) Mäkään en käynyt koko kesänä uimassa, mutta en muutenkaan välitä hirveästi uimisesta, joten eipä se haittaa. Olisi kiva päästä myös käymään pitkästä aikaa Korkeasaaressa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä uiminen on ihan kivaa, jos siinä on jotain tavoitteellisuutta mm. matkanuiminen. Pahemmin en välitä sellaisesta lillumisesta, mutta mun mielestä talviturkin heittäminen on sellainen to do -juttu.

      Poista