sunnuntai 21. toukokuuta 2017

Kevään ylioppilas

Torstaina se varmistui. Olen yksi tämän kevään ylioppilaista! Helpottava tieto, joka tuntuu hyvältä. Mun ei tarvinnut edes koululle asti tuona päivänä mennä, sillä äitini soitti aamupäivällä liikuttuneissa tunnelmissa ja kertoi bonganneensa nimeni ylen ylioppilaskoneesta. Täältä voit käydä tsekkaamassa, onko tuttusi nimi listalla.

En vielä tiedä millaisin arvosanoin olen kevään ylioppilaskirjoituksista selvitynyt, mutta ilmeisesti ainakin riittävän hyvin. Alkuun ajattelin etten välttämättä edes näin etukäteen tuota tietoa tarvitse. Viime päivinä olen kuitenkin ajatellut, että tahdon tietää kokeiden pistemäärät. Pistemääräthän ei ilmene ylioppilastodistuksesta, joten koululla käynti on ainoa mahdollinen tapa saada ne tietoonsa. Tietämällä pisteet voin myös sortua voivottelemaan ja pyörittelemään ajatusta: "Mitä jos?"

Tuloksia en hirveästi stressannut etukäteen, mutta viimeisenä aamuna ajatukset risteilivät siellä täällä. Olen onnellinen, että suoriuduin hyväksyttävästi ja pystyin antamaan parhaani noihin tärkeisiin kokeisiin. Urakka ei ole ollut helppo, sillä itseään on saanut tosiaankin piiskata lukemaan kaikkien muiden vaikeuksien keskellä. Toisaalta annoin myös vaikeuksille aikaa, enkä vaatinut itseltäni liikoja. Olivat arvosanat mitä tahansa, niin olen ylpeä itsestäni.

Onnea uusille ylioppilaille ja ammatiin valmistuville!

Melissa 

4 kommenttia: